دوشنبه، 23 خرداد 1401

نماینده دغدغه مند یا منفعل/آقای موحد این کارها دیگر قدیمی شده است/درخواست جلسه ی پرسش و پاسخ نسل جوان با نماینده مجلس بدون حضور حامیان سنتی

یقینا در جریان انتصابات شهرستان بهمئی هستید. اگر در جریان نیستید که از ناکارآمدی و عدم شناخت تان از مسائل شهرستان می باشد.درخواست جلسه ی پرسش و پاسخ نسل جوان با نماینده م ...

نماینده دغدغه مند یا منفعل/آقای موحد این کارها دیگر قدیمی شده است/درخواست جلسه ی پرسش و پاسخ نسل جوان با نماینده مجلس بدون حضور حامیان سنتی

به بهانه‌ی حضور نماینده کهگیلویه در شهرستان بهمئی لازم دیدم چند جمله ای را پیرامون فعالیتهای نماینده کهگیلویه چه در بعد ملی و چه در بعد شهرستانی به رشته تحریر درآورم.

جناب آقای موحد

مستحضرید که اثرگذاری نماینده مجلس شورای اسلامی محدود به حوزه انتخابیه خود نمی‌باشد. نمایندگان توانایی کنشگری در ساحت های گوناگون اقتصادی، سیاسی، فرهنگی ، اجتماعی را به استناد مفاد قانون اساسی از طرق مختلف در اختیار دارند. 

در طول دوره های مختلف که شما و دیگر افراد حوزه انتخابی کهگیلویه بر صندلی بهارستان تکیه زده‌اید هیچگاه شاهد گفتمان سازی برای تغییر در روندهای اقتصادی، سیاسی، و... نبوده ایم. چگونه ممکن است با وضعیت اسف بار انحصار خودرو، کاهش ارزش پول ملی، افزایش شکاف طبقاتی، کوچک تر شدن سفره مردم و جز آن نماینده‌ای به خود جرات انفعال را دهد.

 

از آنجایی که سبد رای خود را مختص به فعالیتهای شهرستانی می‌دانید و توانایی شما در کنشگری لایه‌های مذکور را چه در ساحت نظر و چه در ساحت عمل بسیار ضعیف میدانم از فعالیتهای ملی که بسیار حساس و حیاتی می باشد گذر می‌کنیم.

 

جناب آقای موحد

شهرستان بهمئی چند سالی است که در شاخص های اقتصادی و اجتماعی در وضعیت دردآوری به سر می برد. عدم تامین اشتغال برای جوانان و مردان این دیار، سبب افزایش مهاجرت به استان های مجاور برای تامین نیازهای اولیه خود و خانواده هایشان گردیده است. بیکاری مدام در حال افزایش است و سفره های مردم این دیار هر روز خالی تر از دیروز.

تبعات اجتماعی و فرهنگی و دینی را که خود در لباس روحانیت هستید بایستی بهتر در جریان باشید. امامان معصوم که کاملترین انسان‌هایی هستند که بشریت به خود دیده است مسیر به کفر را نه در فعالیتهای رسانه‌ای دشمنان بلکه در فقر می دانستند. در بیان اهمیت این مسئلع همین بس که امام علی آن مظهر عدالت، برای رفع فقر و ایجاد نظام عادلانه جان خود را فدا نموده است. آیا انفعال در برابر وضعیت معیشتی مردم با سیره ائمه معصوم همخوانی دارد؟

 

شهرستان بهمئی با وجود نیاز مبرم به زیر ساختارهای درمانی، هنوز از وجود یک بیمارستان محروم است. بیمارستانی که برای افتتاحش بارها و بارها در ایام مختلف وعده‌هایی داده شد اما هنوز همشهریانمان در جاده های خوزستان برای مسائل درمانی در حال رفت و آمد می‌باشند.

آیا باز باید منتظر بلای دیگری چون کرونا باشیم تا توجهات به بیمارستان متمرکز شود؟ تا کی مردم این شهرستان هزینه‌ی این انفعال را باید با جان خود دهند؟

 

جناب آقای موحد

یقینا در جریان انتصابات شهرستان بهمئی هستید. اگر در جریان نیستید که از ناکارآمدی و عدم شناخت تان از مسائل شهرستان می باشد و چنانچه در جریان باشید و در قبال این رویه‌ی سراسر اشتباه، سیاست سکوت و تایید را در پیش بگیرید، خود را در تقابل با دستور صریح مقام عظمای ولایت مبنی بر عدم ورود نمایندگان در جریان انتصابات قرار داده‌اید!

 

جناب آقای موحد

با پراکنده کردن لیدرها از اطراف خود هم اجازه دیدار مستقیم مردم با نماینده قانونی شان را فراهم کنید و هم خود را از آسیب های این چنین افرادی در امان بدارید. بی شک شرط موفقیت در لایه‌های مختلف مسئولیتی،حضور مشاورینی خردمند و دانا و همچنین آگاه بر مسائل ساختاری می باشد. که این مورد در مشاورین شما یا هیچ است و یا اندک.

 

اخیرا سفری به شهرستان بهمئی داشته‌اید. نحوه حضورتان در شهرستان موجب دلسردی عامه مردم گردیده است. چرا که در حضورتان نه از تلاش برای ایجاد اشتغال و زیرساختهای پزشکی-درمانی و دیگر وظایف نمایندگی اثری هست و نه امکان ملاقات مردم با شما.

تحصیلکردگان و نخبگان شهرستانی حق دارند به مانند دیگر لیدرها و منتفعان با نماینده خود به گفتگو بپردازند. چرا لحظه‌ای خود را چنگال لیدرها رها نمی‌کنید و لحظاتی را با منتقدان به بحث و گفتگو پیرامون مسائل گوناگون شهرستان بگذرانید.

 

سخنان ما را بپذیرید هر چند که درشت باشد، چرا که امام علی(ع) راه سلامت کارگزاران را تحمل سخنان منتقدان ولو درشت می‌دانستند.


انتهای پیام/